Сећање на Честера

Нека нас Бог све благослови,

ми смо сломљени људи

који живе под напуњеним пиштољем.

Бог нек нас све благослови,

хоћемо ли изгорети изнутра

ватрама хиљаду сунаца?

Због греха наших руку,

због греха нашег језика,

због греха наших отаца,

због греха наших потомака.

(Linkin Park, Catalyst)

 

Јуче се навршила четврта година како је трагично преминуо Честер Бенигтон, певач Линкин Парка. На сваком албуму је штампан текст у којем су чланови бенда писали коме су све захвални. Честер је увек на прво место стављао Бога. Свој други албум бенд је назвао Метеора, надахнути грчким манастиром. „Манастир је деловао као да пркоси гравитацији. И тако сам се тамо осећао. И то смо желели у малом да остваримо кроз музику.“ Званична истрага показала је да је одузео себи живот, на дан рођења свог једнако трагично умрлог кума Криса Корнела, певача бендова Soundgarden и Audioslave. Обојица су крштени у православној Цркви.

 

Кога брига ако једно светло згасне

на небу од милион звезда?

То је трептај, трептај.

Ко мари ако нечије време истекне

ако је све што јесмо – тренутак?

И бржи смо, бржи.

Ко мари ако још једно светло згасне?

Па, ја марим.

(One more light)

Како је за многе био бенд Joy Division, за моју генерацију верујем да су били поменути бендови. Честер је посуђивао мом бесу, бунту и тузи своје речи и свој непревазиђен урлик. Многе песме које је писао са колегом из бенда Мајком Шинодом често су прожете огромном побуном против лажи и вапајем за истином и смислом. На моменте слични псалмисти који је свестан непријатељâ који га окружују и своје немоћи и слабости без Бога, Линкин Парк описују човека који жуди за истином, правдом и љубављу, који болно вапије за милошћу, смислом и миром. Прогањан трауматичним детињством, искрено жалим што Честер није успео да овде сачека или препозна утеху и одговор. Нека му се Господ смилује и пригрли к Себи.

 

Кад дође мој час

заборави све лоше што сам учинио,

помози ми да оставим иза себе

разлоге да недостајем.

Немој ме презирати

и када се осећаш празно

чувај ме у сећању,

занемари све остало

(Linkin Pak, Leave out all the rest)

Желим да зацелим

желим да осетим оно што сам мислио да није стварно

желим да пустим бол који тако дуго држим

желим да осетим да сам близу нечег стварног

желим да пронађем нешто што сам одувек желео

негде где припадам.

(Somewhere I belong)

Нека Милост сиђе и спере

свe што сам учинио.

Суочићу се са собом

да прецртам оно што сам постао.

Обрисаћу себе

да бих пустио оно што сам учинио.

(What I've done)

Честер Бенигтон (20. март 1976. – 20. јули 2017.)


Сличан текст: Депресија



Коментари