Свети Василије Острошки

 

Свети Василије Острошки је један од највољенијих светих у нашим крајевима. Многа су се чуда Божија десила поред кивота с његовим моштима. И не заборавимо никад да су то првенствено чуда Божија, па тек онда чуда Светог Василија, да се не бисмо нашли као они који обожавају људе. Ми Свете волимо и поштујемо, и молимо им се као нашим заступницима пред Богом, но ниједан човек, никада,  сам од себе, само својом силом, није могао победити законе природе, ни учинити оно што ми зовемо чудом. И сам би Свети Василије волео да ово не заборављамо и да не гледамо њега као неко божанство, но као пријатеља Божијег и нашег. Чуо сам човека који каже: "Ја верујем у Светог Василија, но не верујем у Бога", не знајући да онај придев "Свети" Василије није заслужио сам од себе, но је то благодат Божија која му се припојила, којој је он љубављу и вером пришао и коју није до данас напустио.

Стојан Јовановић, потоњи Свети Василије Острошки, родио се 1610. године. Родом из Попова Села у Херцеговини, замонашио се у требињском манастиру Успења Пресвете Богородице. Постављен за епископа захумског и скендеријског. Из манастира Тврдош под притиском и освајањима Турака прелази у Острог, одакле се надалеко прочуло за његов врлински хришћански живот. И по смрти мошти му се показаше целе и чудотворне, те је данас место на које радо одлазе многи ходочасници. Свети Василије, моли Бога за нас.



Коментари